Mod, djärvhet & Kurage

Ärlighet - Uppriktighet, pålitlighet. 
 
Jag som person tycker att det är viktigt att man är sig själv. Varje dag försöker jag att vara den jag är, att visa att det är okej att vara annorlunda, att vara sig själv. Man kommer genom hela sitt liv att bli dömd och ifrågesatt. Vissa människor lär sig att hanskas med det, de växer sig starka och bygger upp en vägg mot sånt. Jag, personligen har alltid brytt mig om vad människor tycker. Har alltid varit osäker i stora grupper. Har alltid skutits undan. Med stolthet kan jag säga att jag alltid - trots det - har stått upp för andra när de behöver mig. Jag har stöttat människor som egentligen inte var värda det, men människor är människor och även om man inte visar vem man är på utsidan så har jag alltid tänkt att det är insidan som räknas. 
Om man lär känna en person så är det inte utsidan som berör en, insidan gör dig vacker! 
Det har jag alltid tyckt. 
 
 
 
En annan sak som också är viktig är mod! Mod är att våga vara sig själv, att visa att man är bra, att man är unik på alla sätt och vis. Många människor har blivit utstötta pågrund av att de haft mod att vara sig själv, annorlunda. Varför är det inte okej att vara sig själv i vårt samhälle? Varför måste man vara precis som alla andra bara för att det är bekant och säkert? Bara för att det är något man känner till? Är det inte acceptabelt att vara sig själv? Att visa vem man är som individ. Vad spelar det för roll vem man är kär i? Vart man kommer ifrån, hur man ser ut eller färg på hud? Vad spelar det för roll om en tjej klär sig på ett annorlunda sätt än "normalt"? Det finns absolut ingenting som säger att man måste vara på ett speciellt sätt. Det är bara alla dessa grupper. Alla glåpord som man får höra från människor lite här och var. Det kan tynga ner en människa hur lätt som helst. Är du en sådan som inte vågar säga ifrån? Som inte kan stå för vad du tycker av rädsla av att tyngas ner, bli retad?
 
Varför vara rädd? Let them come! Jag är stolt över att jag är annorlunda! Be proud of who you are! Alla är vackra! Alla är unika. Jag försöker att inte vara fördömande mot någon. jag säger inte att jag inte dömer. för visst kan det vara svårt att inte tänka någonting om en människa som bara går förbi. Om någon som kanske ramlar framför dina fötter eller råkar gå in i en cykel. Visst är det svårt att inte tänka något om den personen. Hjärnan skapar en slags historia om hur det är, men som jag gör och som jag tycker är viktigt är att jag skjuter undan dom tankarna och fokuserar på hur den personen kanske är. Jag ger varje människa en chans att bevisa vem dom är. Ett första intryck är inte alltid hur den personen är. En person som kanske verkar elak, kanske i själva verket är den goaste människa du kanske träffat. 
 
 
Människor, individer är oförutsägbara. 
 
Vissa kanske får intrycket av att jag är en allmänt störande och tråkig person (vad vet jag) men när de lär känna mig kanske de tycker att jag är en fantastisk person. Vem vet? 
 
Visa vem du är, för jag vet att du är fantastisk!
 
xoxo
BblackStar♥

Kommentarer på det här inlägget ♥

Här kan du skriva en kommentar till mig ♥:

Ditt namn här! ♥:
Remember me to next time? ♥

Mail? (Kommer inte att pupliceras) ♥

Blogg/Eller annan hemsida ♥:

Här kan du skriva till mig ♥:

Trackback
RSS 2.0