Happy Without You? - No!

Tänkte ta upp en sak idag.. Mobbning är det stora ämnet idag!
Har länge tänkt att göra någon slags rörelse mot mobbning, jag själv var mobbad i grundskolan och det pågår ju överallt. De flesta av er har säkert hört talas om Amanda Todd?
 
De som inte vet så var det en tjej I Canada som var riktigt utsatt både efter skoltid och under skoltid. Hon hade skickat en bild på sina bröst till en kille, som lade upp det på nätet, vilket ledde till att väldigt många började ogilla henne, hon blev av med sina kompisar och människor sa till henne varje dag att hon inte förtjänar att finnas. Tillslut orkade hon inte mer och tog sitt liv. Innan hon begick självmord lade hon upp en video på Youtube. Tryck bara på länken så kommer ni till videon.
 
https://www.youtube.com/watch?v=vOHXGNx-E7E
 
& fortfarande idag kan folk sitta och säga att hon förtjänade att dö? Att hon förtjänade allt? Hur kan en människa inte ha rätt till sitt eget liv? En del människor behöver skaffa sig en själ och ett hjärta. Lite sympati kan man väl känna? Men tydligen inte.
 
Mobbning finns i så många former, det kan vara ytligt, diskret, via internet, misshandel eller bara glåpord och för att vara ärlig så svider orden mer än slagen.
Jag tror att det är så för de flesta. Orden tar sig tillslut in i själen och skapar ärr.
Hur tänker människor egentligen? Varför ska man vara elak mot varandra? Vara så hjärtlös?
Nu när jag började gymnasiet så märkte jag en stor skillnad på grundskolan och gymnasiet. I grundskolan är de flesta så dryga, de är elaka och det är liksom inte okej att vara annorlunda, varför inte? Varför ska man inte vara sig själv? Varför är människor skapta på det sättet?
 
På gymnasiet accepterar fler varandra, i allfall inom ES-klasserna. Vad jag har hört och upplevt så är det att de flesta är mer öppna, de bryr sig inte liksom. Det är typ: "Du är människa, jag gillar dig!" Och så på något vis är man kompisar. Varför kunde inte grundskolan vara lättare?
 
 
 
Idag ska jag köpa vinterskor och träffa Nicke! Saknar honom så mycket... ååå vill ha honom här nu!
 Älskar honom så mycket! Är ingenting utan honom, bara stoft.. :(
 
juste! Ett ljus gick upp för mig igår, det är att jag ska kämpa för att skriva olika noveller/böcker, beror på vad jag känner för, ska skriva på svenska och försöka skicka in det till ett bokförlag, vill ha en publicerad bok! :)
 
Önska mig lycka till!
 
& eftersom det är fredag idag så får ni ha en mysig kväl! :)
 
FREDAGSMYS!
 
 
 
http://cdn.publishme.se/cdn/5-2/2382288/images/2012/just-girly-things-35_large_183307121.jpg
 
xoxo
BblackStar
 

Kommentarer på det här inlägget ♥
Postat av: jenny och jessica

Fin blogg! och bra inlägg, själv hatar vi mobbning och försöker göra något åt all mobbning som pågår i skolan!

2012-11-23 @ 16:41:48
URL: http://jennyjessica.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar till mig ♥:

Ditt namn här! ♥:
Remember me to next time? ♥

Mail? (Kommer inte att pupliceras) ♥

Blogg/Eller annan hemsida ♥:

Här kan du skriva till mig ♥:

Trackback
RSS 2.0