Halloween om 9 Dagar!

Det råkar vara så att jag ÄLSKAR Halloween! Världens bästa högtid! allvarligt!
Inte för bus eller godis utom för att det sägs att andarna är nära människorna då, närmare än vanligt.
Det sägs att olika myter av spöken..bla Bloody Mary kommer visa sig då om man söker upp dom.

Jag tror starkt på det övernaturliga, dels för att det är roligare än att tro på att världen är som den ser ut att vara och dels för att allt inte går att förklara med vetenskapen.

tror någon av er på det övernaturliga? Har ni varit med om någonting? Berätta så kanske jag kan lägga upp lite spökhistorier här på bloggen! :)

ni alla känmner säkert till "svarta Madame" & "vita Madame" osv.. Då när man ska stå i ett nedsläckt badrum..kolla djupt in i spegeln och säga: "Svarta Madame" tio gånger. Det sägs ju att "Svarta Madame" är den onda och vita den goda. Det var vad jag fick höra som liten.

Men nu hör man väldigt mycket om "Bloody Mary" Som jag vet, finns det många olika myter av henne och det beror dels för att det kommer från olika ställen i världen och dels på att alla bygger på olika personer med samma namn.
Vilken myt har ni hört?

Myt & myt, det som just jag tror på är inte någon myt, vem vet..Kanske kommer hon genom spegeln och kontaktar oss. Vad jag vet så har ingen dött..Men man kan inte vara nog försiktig...

 Bloody Mary är nästan lika illa som att "spela" Anden i Glaset. för er som Inte har testat Anden i Glaset eller vet vad det är så går det ut på att man har en spelplan med bokstäverna A-Ö siffrorna 0-9 , en "ja" & "nej" ruta och en "hej" & "hejdå" ruta.
Spelet går ut på att man sitter i en ring med tända ljus och pekfingret på ett uppochned vänt glas på spelplanen. Du ska ställa frågor till anden och anden svara genom att flytta på glaset till siffrorna och bokstäverna. Om det spelet fungerar har jag ingen aning om. Har inte testat det riktigt.


XoXo
BblackStar


Trackback
RSS 2.0